- فروشگاه آنلاین فروش فایل cd4.ir اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري را حل كنم؟
با عرض سلام به فروشگاه آنلاین فروش فایل خوش آمدید. لینک دانلود برنامه ها همان لحظه بعد از خرید به شما داده خواهد شد و یک نسخه نیز به ایمیلتان ارسال خواهد شد در صورتی که لینک دانلود به ایمیلتان ارسال نشد کافی است ایمیل خودتان را در قسمت پیگیری سفارش موجود در قسمت بالای سایت وارد کرده و ارسال را بزنید سپس در صفحه باز شده روی لینک دانلود کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري را حل كنم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري را حل كنم؟

این فایل در قالب ورد وقابل ویرایش در 42 صفحه می باشد .

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه    4
اينترنت و ساير اشکال فناوري اطلاعات و ارتباطات ICT    4
معلم با استفاده از فناوري در كلاس درس مي تواند اين شرايط را فراهم كند:    5
توصيف وضعيت موجود    6
گردآوري اطلاعات(شواهد 1)    8
نارسايي هاي يادگيري    9
اختلال يادگيري (ديسلكسي) Dyslexia    12
چگونگي تشخيص اختلالات يادگيري    14
روش مشاهده    15
روش مصاحبه    16
روش استفاده از آزمون هاي رواني    16
انواع ناتواني هاي يادگيري    17
راه هاي درمان اختلالات يادگيري    17
نقش تلويزيون در آموزش و يادگيري كودكان    18
نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي و يادگيري    20
پيشينه پژوهش    23
اجراي راه حل    24
تمرين يك:    25
تمرين دوم:    25
تمرين سوم:    25
نقش لپ تاب در آموزش كودكان بر اساس گزارش سازمان ملل    27
چگونگي اجراي راه حل جديد، استفاده از لپ تاب    28
جمع آوري اطلاعات (شواهد2)    29
بررسي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و بخصوص سمانه با مقايسه نمرات آن ها قبل از اجراي اقدام و بعد از آن؛    29
جدول يك: ميانگين نمرات هر دانش آموزان قبل از اجراي اقدام    30
جدول دو: ميانگين نمرات هر دانش آموزان بعد از اجراي اقدام    31
نمودار دو: ميانگين نمرات هر دانش آموزان بعد از اجراي اقدام    32
جدول سه: مقايسه ميانگين نمرات كلاس قبل و بعد از اقدام    32
نمودار سه: مقايسه ميانگين نمرات كلاس قبل و بعد از اقدام    33
بررسي عوامل رفتاري سمانه و اثر گذاري روش تدريس مبتني بر IT در روحيات او؛    33
تجزيه و تحليل نتايج    35
جدول چهار: مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام    35
نمودار چهار: مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام    35
ارزش يابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن    35
نتيجه گيري و پيشنهادات    37
منابع مورد استفاده:    40





















چكيده
    در اين چند سال بعنوان معلم پایه اول ابتدایی با دانش آموزان دختر و پسر با ويژگي هاي رفتاري و اجتماعي متفاوت سر و كار داشتم. اما امسال يكي از دانش آموزان من به نام سمانه، با بقيه بچه هايي كه تا به حال ديده بودم خيلي فرق داشت. او كودكي خجالتي، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت مي كرد. با بقيه بچه ها دوست نمي شد و گوشه گير بود. حتي قادر نبود كه وسايل خود را از كيفش در آورد. كتابش را وارونه در دست مي گرفت و هنگام تصويرخواني از كتاب بخوانيم، مي گفت: چيزي نمي بينم. در نوشتن نيز مشكل داشت و ساده ترين علائم كتاب بنويسيم را نمي توانست، بنويسد. او رياضي را درك نمي كرد. به طور كلي او دچار اختلالات يادگيري يا ديسلكسي بود. در گوش دادن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن و درك كردن مشكل داشت. با بررسي هايي كه انجام دادم از نظر فيزيكي و هوش كاملاً سالم و عادي بود ولي در يادگيري بسيار مشكل داشت. براي حل اختلالات يادگيري و رفتاري او نياز به روش تدريس مناسب و خاص بود.
    پس از مطالعه و بررسي فراوان، روش هاي ويژه اي را براي بهبود وضعيت او به كار بستم. راه حل هاي مختلف را آزمايش كردم. بهترين راه اين بود كه نوآوري هاي آموزشي را به كار ببرم و با استفاده از فناوري نو اختلالات يادگيري سمانه را حل كنم. بنابراين از روش IT استفاده كردم.
    با تلاش فراوان توانستم به نتيجه مطلوب برسم. به طوري كه پيشرفت سمانه بسيار چشمگير بود. او نه تنها در درس رياضي و بخوانيم پيشرفت بسيار زيادي داشت بلكه مشكلات رفتاري او نيز به كلي رفع گرديد و همانند ساير دانش آموزان در فعاليت هاي كلاسي شركت مي كرد.
    نتيجه اي كه در نهايت به دست آمد اين بود كه: توانستم اختلالات يادگيري (ديسلكسي ) سمانه را با كمك تدريس مبتني بر IT حل كنم و از او دانش آموزي فعال و علاقمند بسازم. علاوه بر آن پيشرفت تحصيلي و علاقمندي ساير دانش آموزان نيز با اين روش ميسر شد و كلاسي سرشار از شادي و نشاط مهيا نمودم. موفقيت تحصيلي، علاقمندي و سرزندگي سمانه و ساير دانش آموزان نشان دهنده موفق بودن اين طرح مي باشد.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,500 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:
با تشکر از سفارش شما توجــــــــه : در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. با تشکر مدیریت سایت

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
raveshitsamane_572237_6209.zip67.6k